Martijn C. Koops, expert gamedidactiek

"Games en onderwijs gaan heel goed samen"

meer info over boek gamedidactiek >>

Als gamedidacticus ziet Martijn overal mogelijkheden om games en spel toe te passen in het onderwijs. Afhankelijk van de leerdoelen zijn er interessante keuzes te maken voor het soort game dat je het beste kunt inzetten. Al meer dan 15 jaar onderzoekt hij het effectief inzetten van educatieve spellen in het voortgezet onderwijs en publiceert daarover.

Martijn vertelt hier graag over in workshops en presentaties. De kern van zijn verhaal is:

Als een les niet lekker loopt, kan een game het antwoord zijn, want ..

Martijn heeft als gepromoveerd fysicus een stevige wetenschappelijke basis. In het bedrijfsleven is hij aan het eind van jaren ’90 begonnen met zijn onderzoek naar serious gaming. Momenteel werkt hij als natuurkundeleraren-opleider en past hij de gametechnieken veelvuldig toe in zijn eigen lessen. Tussen de bedrijven door zeilt hij om zijn hoofd leeg te maken. Martijn is lid van The International Simulation And Gaming Association (ISAGA) en Simulation And Gaming Association The Netherlands (SAGANET) en mede oprichter van het online tijdschrift Homo Ludens Magazine (HLM).