Publicaties

  • Koops M.C. (2017) Gamedidactiek, Didactica
  • Koops M.C. (2016), Verheul I., Tiesma R., De Boer C., Koeweiden R.T. Learning Differences Between 3D vs. 2D Entertainment and Educational Games Simulation & Gaming.
  • Koops, M.C. (2014), Comparing the effects of hands-on experiments, a 2D-, and a 3D-game for physics class, Proceedings of the 44th Annual Conference for the International Simulation and Gaming Association, July 2014, Dornbirn, Oostenrijk
  • Games in de klas gebruiken: hoe doe je dat?, brochure nav Onderzoek voor de VO-raad in het kader van SLOA gelden. Tegenwoordig zijn computergames niet meer weg te denken uit de wereld van jongeren. Op school worden ze echter nog weinig gebruikt. Een van de re- denen daarvoor is dat er nog zo weinig concrete didactische tips zijn over hoe je games het best in je onderwijs in zou kunnen zetten. Deze brochure biedt daar handreikingen voor.
  • Koops, M.C.(2012), Een model voor ervaringsleren binnen games Het Serious Gaming Lemniscaat Model, Homo Ludens Magazine >>
  • Koops, M. C. & Hoevenaar, M. (2012). Conceptual Change During a Serious Game: Using a Lemniscate Model to Compare Strategies in a Physics Game. Simulation & Gaming.
  • Koops, M.C.(2012) How two mental systems interact in Serious Gaming The Serious Gaming Lemniscate Model explains the interaction between the intuitive and rational mind, Proceedings of the 43rd Annual Conference for the International Simulation and Gaming Association, July 2012, Cluj, Roemenie.
  • Verheul, I., Koops, M. C., Tiesma, R., de Boer, C.W., Koeweide, R., (2011) Games voor natuurkundige misconcepties.
  • Koops, M.C. (2011) Serious games inzetten in de klas: nuttig en noodzakelijk. In: Van spelen to serious gaming, G.M van der Aalsvoort (ed.) Leuven, Belgium: Acco, ISBN: 9033480808
  • Koops, M. C. (2011) Tools to teach game design to teachers, Proceedings of the 42nd Annual Conference for the International Simulation and Gaming Association, July 2011, Warshaw, Polen
  • Koops, M.C. (2010) The Serious Gaming Lemnsicate Model for acquiring knowledge through simulation games. M.C. Koops, Conference Proceedings, Isaga2010, Spokane (WA, US)) 131-135, ISBN:9871450762694
  • M.C. Koops (2009), Serious Games in het onderwijs in natuurwetenschappen ecent.nl >>