Sprekers


Ionica Smeets
"Speltheorie"


Martijn Koops >>
"Gamedidactiek"


Workshops


Ineke Verheul
& Mienke Droop >>

"Interactieve fictie"


Esther vd Helm >>
"Karel ende Elegast"

 


Bert Wimmenhove

& Wim Rietberg >>
"Informatica HBO"

Eelco Braad
& Nick Degens >>

"Gamification HBO"


Anne de Groot
& Joris Koot >>
 

"Escaperoom"


Wessel Peeters,
Michiel Lucassen >>
 

"VMBO spellen"


 

Fotoalbum conferentie 2017

Was je aanwezig en heb jij ook een foto voor het album, klik dan hier >>

Gamedidactiek: Gaming in jóuw les!

             

Op 24 januari 2017 organiseerden Saganet (Simulation & Gaming Association) en de Hogeschool Utrecht gezamenlijk de Gamedidactiek conferentie. Locatie: Universiteit Utrecht, het Marinus Ruppert Gebouw, Leuvenlaan 21, Utrecht >> 
 

Het was een conferentie voor en door onderwijsprofessionals, waar het gaat om

• de verbinding tussen spel en leren
• de toegevoegde waarden van games en spel in de les
• delen van veel voorbeelden van succesvolle toepassingen

Op de conferentie wordt besproken wat een spel aan je lessen kan toevoegen. Maar ook hoe je zelf spellen en games in je lessen kunt inzetten.

De dag startte met een inspirerende presentatie over speltheorie door Ionica Smeets. Daarna gingen we de koppeling zoeken tussen spelen en leren. Martijn Koops lichtte zijn boek 'gamedidactiek' toe. 

Vervolgens was er ruimte voor het uitwisselen van ervaringen bij de lunch, voordat we ’s middags in een breed scala aan workshops succesvolle praktijkvoorbeelden van games en gamification in de les gingen delen.

Het Progamma:

09.30 Inloop + koffie

10.00 Ionica Smeets opent de conferentie met een key-note over speltheorie

Overhandiging eerste exemplaar boek “Gamedidactiek” aan Jan Bogerd, Voorzitter van het College van Bestuur van Hogeschool Utrecht

11.00 Het boek “Gamedidactiek” wordt toegelicht door Martijn Koops

12.00-13.00 Lunch

13.00-13.45 Workshop ronde 1

14.00-14.45 Workshop ronde 2

15.00-15.45 Workshop ronde 3

16.20 Afsluitende borrel

De conferentie is een spin-off van de minor “Vernieuwend leren met ICT en Games”, in samenwerking met de landelijke vereniging voor Simulation en Gaming (Saganet)